30 juli 2014

Vänskap

Denna sommaren har jag haft förmånen att träffa några av mina bästa vänner.Vänner som jag inte träffar så ofta. Jag känner mig tacksam över alla mina vänner även om vi inte ses så ofta. Det är så underbart att träffas och bara plocka upp samtalen - även om det var ett halvår sedan sist vi sågs. Igår tillbringade jag kvällen med två gamla vänner, tapas, vin och mojito. Mycket trevligt!


Ikväll haltade jag ut på en kort kvällsrunda med doggen D och lyssnade klart på sommarpratet av Fredrik Wikingsson. Tänkvärt. Han uppmanade alla som lyssnade att ringa till en ensam person - så jag ringde till min farmor. Har ni någon i er närhet som ni inte pratar med så ofta eller inte pratat med på länge? Någon som ni inte har någon speciell anledning till att ringa, mer än att för att höra av er? Gör det på en gång! Om det är för sent nu, gör det direkt när ni vaknar imorgon. Ni kommer inte att ångra er!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Kram 💗

Skorpan och Loppan sa...

Såna vänner är guld värda, såna som man kan prata med för första gången på evigheters evigheter, och det är precis som om att man sågs igår senast :)