25 juni 2013

Sovplats, sopor och sång

Inatt sov L och pappa J i båten :-) Som hon har längtat! Och när det blåste upp igår och J började prata om att flytta båten blev hon helt förstörd. Så, självklart sov de i båten!


R och jag huserade i stugan och R somnade übersent, eftersom han somnade i båten på väg hem från min faster och farbror igår. Det gav mig faktiskt lite sovmorgon! Jag skrev ju det, jag gillar semester ;-)


Idag har vi fixat en massa. Gjort oss av med massa sopor från midsommar, handlat både mat, färg, brädor och ett sängbord. Sedan började det regna och hela ligan vilade lite. Skööönt! Jag hade lätt kunnat ligga kvar med min bok ett tag till! Men J eldade upp i tunnan och hela familjen förflyttade sig ut till det varma badet. Rena och gott mosiga har vi sedan käkat grillmiddag framför Allsång!

Ännu en härlig semesterdag! Vad har ni hittat på?

4 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Vad härligt ni har det :-) Och vad SÖTA din små guldklimpar är!

KRAM

Fröken L sa...

Låter toppen mys !!! Här har vi dragit oss hem till stan över natten men far tillbaka mot ladan i morgon.. :) Hade gärna tagit ett dopp i er tunna.. :)

kramkram

Tina sa...

Åh vad jag längtar efter semester nu när jag läser ditt inlägg. Och det låter verkligen underbart med bad i tunnan! Vi har lite funderingar på en sån hemma i trädgården.... Kanske ska ta och göra slag i saken så småningom. KRAM

Linda K - Hemma hos Klintons sa...

Åh det är stort, få sova på båten. Låter som om ni har det toppenhärlig. Semester rules. kram kram