24 juni 2013

Semesterspontan!

Idag har vi haft en härligt semesterspontan dag!


Vi bestämde oss efter frukost för att ta en båttur till en av öarna i närheten, men kom på att kolla om min faster & farbror var på sitt sommarställe som också är i Blekinge. Det var de och vi var välkomna dit, så vi skippade öbesöket och det blev en heldag hos faster.

Lite Prosecco, en smarrig korvlunch med diverse tillbehör, lite lekplatshäng och en fika senare var vi tillbaka på båten mot Solsidan. Båda barnen somnade sittandes på golvet (eh, durken?) nere i båten medan vi skumpade på vågorna och när vi kom tillbaka blev vi sittandes i båten i solen en stund och käkade chips :-)

Vi fortsatte denna måndag med köttbullemackor och varm choklad och snart kör vi lite filmmys i soffan. Pappa J och L ska ha ett eget lite äventyr senare så R och jag får klara oss själva :-)

Jag gillar att ha semester!

5 kommentarer:

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Det låter verkligen hur härligt som helst!! :)
Kommer du ihåg stugan som vi budade på när vi var i Danmark? Nu är den vår! :)

Kramar

nockinocki sa...

Allt låter så härligt. Kram

Maria sa...

Låter helt underbart!!
Vad blev det för spännande äventyr för L & J? :)

kram kram

Tina sa...

Jag förstår att du gillar att ha semester vännen! Det låter helt underbart! KRAM

Livet på Citronodlingen sa...

Tror jag det, att du gillar att ha semester :)