26 juni 2013

Födelsedag, fiskmås & frankering

Idag regnar det på Solsidan. Pappa J gör ett tappert försök att bygga på trädkojan, men barnen är inte alls sugna på att vara ute. När de skulle mata ankorna var det mest fiskmåsarna som blev mätta och R ville bara in och hjälpa mamma som satte ihop ett nytt sängbord till sig själv. Det gick så där. Och det blev inte lättare när jag fick hjälp av en tvååring... 




Framför allt L har varit duktig på att roa sig inne idag. Hon har övat lite på att läsa och skriva, hon har målat och hon leker postkontor.


Det har inte varit lika enkelt för den där "lillebroren" att roa sig idag.. Eller han har säkert roat sig, men det har inte roat oss andra.. Inte så lätt när man varit uppe lite längre än man brukar de senaste dagarna och sovit på lite andra tider än "normalt". 


Men han var iaf duktig på att sjunga för morfar i telefonen i förmiddags! "Må leva, må leva, hurra, hurra, hurra!"

Och jag instämmer -


till min pappa idag på sin födelsedag!



3 kommentarer:

Jenny sa...

Här har barnen kollat på tv, ritat och spelat på datorn hela dagen, tur de fick avsluta dagen på fritids då jag jobbar kväll ;)

äppelblomman sa...

Usch för detta regn, det får gärna vända till V 28;)
Såååå söta barn du har❤❤
Kraaaam K

Maria sa...

Fy för detta regn :(
S har tjatat STORA hål i mina öron idag!
Nu håller vi tummarna för strålande sol framöver.

kram kram