03 mars 2013

Söndagssammanfattning

Idag har barnen och jag haft en skön dag!
Söndag utan några som helst måsten eller tider att passa. L fick välja vad vi skulle göra och det blev ett besök på Tropikariet. Tredje besöket i år.Innebär att årskorten jag köpte i januari nu har lönat sig! Nice to know! Varje gång vi går resten av året kommer vi ju att "tjäna" pengar :-)

Efter besöket hos djuren och R:s älskade hajar blev det ännu ett av L:s val, Mc Donken. R åt mest bara morötter och var uppenbart trött, vilket sedan visade sig big time i skoaffären där vi skulle kolla på skor till L. Först byggde han björnar i blöjan och spred en oangenäm doft omkring sig så jag fick leta upp en kundtoalett. Sedan var han bara otroligt störig, men det blev ändå lite skor till L och faktiskt till R också. Men sedan somnade han i bilen innan vi ens hunnit lämna parkeringen!

L träffade en klasskompis på Donken och lekdate bestämdes så hon lekte hos sin kompis medan R sov och då passade jag på att bara softa en stund. Såå skönt att bara ligga och vila!

Kvällen middag blev pannkakor till barnen (ockås L:s val) och kräftor till mig :-) Sedan avslutade vi kvällen med att läsa djurbok (R & jag) och spela på paddan (L & jag). Nu hoppas jag att båda barnen sover, men det skulle inte förvåna mig om L ligger vaken och väntar på pappa J som kommer hem från Sthlm vilken minut som helst!

7 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Gud vad gott med kräftor till kvällsmat :-)

Ha en fin kväll!

KRAM

Helen.HUSnrNIO sa...

Ser kul ut på bilderna. Lite Danmarksfeeling fick jag faktiskt =)
Kräftor - mums!
Jag förstår inte varför jag bara äter kräftor när butikerna har skyltat med glada kräfthattar...?
Måste ju smaka lika fantastiskt året om =)

Nu finns iallafall vinnaren av Tobbes Trix och de två digitala spelen Håkan Bråkans Fismemo & Hoppsan och Vänner presenterat på bloggen.

Tack för att du deltog & Ha en fin söndagskväll!
Kram Helen

Tina sa...

Hej hjärtat! Låter som en perfekt söndag i mina öron! Hoppas du får en fin vecka och på lördag ses vi igen! KRAM

Annaochlivet sa...

Åh vilken härlig söndag! Hihi förutom doften i skoaffären då;) Du skriver så härligt! Ha en riktigt bra vecka! Kram från mig :)

Jenny Ageton sa...

Då kanske tar en trip till Tropikariet i sommar, för det verkar kanon :) Hade en weekend bokad dit förra sommarn..men fick avboka :( så nu så ;)

Fnulan sa...

Snacka om en dag i familjens tecken!! PUSS

♥ Sanna ♥ sa...

Vilken mysig söndag ;)
Själv var jag och dottern på museeum
KRaM