11 mars 2012

Längtar efter maken


Av de senaste sex helgerna har jag varit ensam med barnen fem. Och den sjätte, när J var hemma, var L sjuk. Det känns nu. Nu när jag vet att J sitter i bilen på väg hem och det endast är timmar kvar. Nu kommer tröttheten i kroppen och än en gång vill jag ge en bamseapplåd till alla ensamstående. Fy bubblan vad ni är bra!

Jag har vänner som är själva med barnen under veckor och ibland månader och jag säger bara - WOW! Visst fixar man väl det när man måste, för man har ju liksom inget val, men oj så det tar på krafterna! Att göra allt, hela tiden, varje dag. Att vara redo och tillgänglig 24 timmar om dygnet. Puh!

Men jag vill inte klaga, jag har en man som kommer hem om några timmar. Han kan ju inte hjälpa att han inte vaknar av minsta lilla knyst från R om nätterna :-) Jag borde väl testa öronproppar, fast jag tycker att det känns som om jag är i något vakuum, så att jag iaf får sova en natt. Jag föreslog annars en natt på hotell och J sa ok :-) Tänkt att sova i en säng som någon annan sedan bäddar, att gå ner till frukosten som någon annan dukat fram och någon annan diskar efteråt. Tänkt att kunna få sitta och läsa en tidning och dricka te i lugn och ro utan att behöva plocka upp vattenflaskan från golvet 17 gånger eller hämta något i kylen.

Fast jag skulle nog tycka att det kändes lite ensamt... ♥
Jag är iaf glad över att J kommer hem snart. Imorgon kanske jag inte behöver göra allt :-) 

2 kommentarer:

Tina sa...

Hej hjärtat! Vad skönt att du har fått hem J nu! Ja jag måste oxå applådera alla ensamstående! Jag är inte ofta ensam med barnen men jösses vad det tar på krafterna. KRAM!

Linda sa...

Ja en stor eloge till alla ensamstående, dom gör det verkligen bra. Jag är iof sån att när maken är hemma är jag ganska slö och lat, inte alltid men jag går liksom ner i varv på något vis när jag vet han är hemma medans jag när han är och jobbar är väldigt effektiv och liksom vaknar till då jag vet att jag verkligen måste göra allt som har med barnen att göra, det går inte att ropa på någon annan.
Skönt att du har honom hemma igen nu, Kramar