07 december 2009

Händelserik söndag

Oj vad man hinner med mycket när man kommer upp i tid! I går (söndag) så kom vi, av någon konstig anledning, upp i riktigt bra tid och var i princip färdigduschade hela familjen när klockan var nio! Och vi hann med sååå mycket:

  • En gemensam promenad i skogen, hela familjen
  • Hem till mormor och morfar en stund för att lämna något och för L att äta en glass :-)
  • L:s premiärbesök på bio - det blev en film med Det lilla spöket Laban. Det gick jättebra och L verkade också tycka att biopopcorn är något av det godaste som finns...
  • Mat på hemmaplan
  • En tur till ett köpcentra där J och L handlade mat (och trots inköpslista så kom J hem med clementiner istället för nektariner (men till hans försvar så finns det kanske inte nektariner nu på vintern, jag vet inte.) och jordnötter istället för cashewnötter...). Jag försökte mig samtidigt på att shoppa några tröjor eftersom jag inte tycker att jag har några kläder. Det enda jag hittade var en skjorta, som jag hängde tillbaka eftersom jag har ett stort antal skjortor men grymt dåligt med tröjor.. Hur svårt ska det va?
  • Inköp av julgran!! Otroligt men sant! Vi brukar få välja bland några skrala stackare som står kvar och skäms, men i år var vi alltså ute i riktigt god tid. Svårt det där med att köpa gran.. jag tyckte att alla var lika fula...
  • Sedan tog L och J ett bad med L:s nya badbomber som tomten hade lämnat i kalendern på morgonen medan jag fick en stund att sitta och pyssla.

Och mellan varven hann jag med att tvätta tre maskiner tvätt också så jag känner mig ganska nöjd med min dag.


9 kommentarer:

Wojtan sa...

Hej

Låter som en väldigt bra dag!
Jag har också sett spöken Laban med mina tjejer. Det är väl blnad det bästa med att ha barn att man åter kan se på barnbio :)

Ha en fin kväll!

Kram Wojtan

Jessica sa...

Gott att få så mycket ut av helgen! Tack för trevligt samtal idag! Kramkram

Ingela la la sa...

Jösses, hur lyckades du med sådär mycket på en dag..
Låter som om ni haft det riktigt bra i varje fall!

Kram

Jenny sa...

Åh vilken toppen dag! Visst är det härligt när man får så där mycket gjort :)

Hoppas du haft en riktigt toppen måndagkväll!

Kram Jenny

Jenny sa...

Hej igen vännen, har precis sett att jag missat att svara på vart jag har köpt det lilla röda "ljus huset", faktiskt på bauhaus, ett ställe som man minst tror man ska hitta något sådant på :)

Den är verkligen så fin! Supernöjd och endast 60kr kostade den :)

Sov gott o dröm sött! Kram!

Mamma Russin sa...

hej hopp gumman..
men kära nån.. hur många timmar har du på en dag, haha.. jisses så ni hunnit med grejer.. skönt..

kramkram

Rebecca sa...

Hej vännen!
Att vara igång tidigt gör att man hinner med mycket.
Och herrejissus vad ni hann med denna dag då.
Hoppas allt är prima.
Kramar Rebecca

Tant Janet sa...

OJ vad ni hann med mycket!!

Åsa sa...

Woaw vad härligt!!
låter som en toppen bra. Sen sover man gott..