27 september 2009

Shopping, cykling och jobbtankar

Förstår inte varför det skulle ta sån tid att börja? Nu har jag suttit en stund och har klistrat in fotona från feb-april 2006. Så ni kan ju tänka er att det är måååånga kvar.. Men det går ganska bra. Sitter framför tv:n där L sitter och myser lite, så jag kan prata med henne samtidigt. Jo, men visst, det går att göra mer än en sak samtidigt :-)

Helgen har gått snabbt. Det har varit en mysig helg med shopping, plantering och tv-mys i fredags. Igår var det hembygdsparken med kusinerna större delen av den ljusa dagen och så förstås cykeltur/promenix med D. Det är skönt för D att L blivit så mycket bättre på att cykla nu, för hon får mycket roligare rundor nu jämfört med när L satt i vagnen. Efter att ha varit ute hela dagen blev det bad för L och då passade jag på (kryss i taket!!!) att köra 30 min på min cross eftersom den kan stå precis utanför badrummet där uppe :-) Jag är nästan imponerad av mig själv, att jag gjorde trots att jag var trött och bara ville slappa i soffan. Idag har det blivit sko-shopping, dans för L, fika med mina föräldrar som kom hit och smakade min päronpaj. Något måste jag ju göra med alla päron som grannen skickar över häcken till oss :-) Och så fotoinsättning förstås.

Imorgon är det jobb igen och jag ser fram emot det. Lite skillnad mot min tidigare söndagsångest som kom som ett brev på posten när helgen började lida mot sitt slut. Nu tycker jag att det ska bli skoj att komma till jobbet imorgon :-) Även om jag har lite högar som väntar på genomgång med J, som också kommer hem från Miami imorgon em. Det ska verkligen bli skönt att få hem honom!

Nu ska jag gå och krama min lilla busunge i soffan!

5 kommentarer:

diana sa...

Grattis till din 1 års blogg förresten!! :D Hoppas att du haft en trevlig helg och får en fin start på veckan!! =) Kram

ingela la la sa...

Låter ju som en bra helg!
Grattis till 1 års dagen. Jag ska vara med och tävla imorgon :)
Kram kram

Rebecca sa...

Vilken myig helg du haft.
Och duktig är du som kämpar på crosstrainern trots trötthet.
Skönt att mannen kommer hem snart.
Stort GRATTIS till 1-års dagen.

Kramar Rebecca

Soya ★ sa...

Grattis till 1 fint bloggår :)
Kram

Frida sa...

Viist är det skönt när man känner sig så där nöjd över att helgen varit sååå mysig!
Vad härligt att du tycker om ditt nya jobb, så mycket enklare när livet består till mesta del av arbete;D
Kramar<3