13 juni 2014

Påfrestande fredagsmys

Den lille killen i familjen tar kål på mig just nu. Båda barnen skulle få en sommarlovspresent i onsdags, men bara L fick sin eftersom R varit lite för busig. Igår var det likadant - ingen present. Idag var halva dagen busig och jobbig, andra halvan bra och R var mycket hjälpsam och en glad liten kille. Jag tänkte att jag skulle belöna honom och ge honom presenten vid sänggående så att han kanske kan vara glad när han vaknar imorgon.

Han blev toppenglad - och kanske var det dumt - för nu håller han på och ropar på mig och sparkar i väggen och håller på. Och får mig på dåligt humör. Han har varit på toaletten två gånger - fast han har blöja - men jag vill ju ändå uppmuntra honom att inte kissa i blöjan.. Nu ropar han att han har ont i magen och då passar syrran på att nämna att hon har ont i huvudet. En riktigt härlig fredagsmysstämning här hemma alltså!

J laddar för att börja ta sig runt Vättern om några timmar, så jag kör det här fredagsracet för mig själv. och för att göra det extra mysigt råkade jag slå på "Allt för min syster" som inte är världens mest uppiggande film.

Inga kommentarer: