17 juli 2013

Camping & efterrätt

Jag gillar det enkla, som campinglivet, om det inte blir för meckigt :-) Nu hade vi bara en natt på camping, men packningen kunde lika gärna vara för tre nätter. Det är skitsvårt att packa till barn tycker jag!

Man måste packa för varma kläder om det är varmt, långbyxor och långärmat om det är kallt, regnkläder om det ev kommer regn, och så dubbla uppsättningar av allt för men vet ju aldrig vad en tvååring hittar på...

Okej, det blev mycket kläder för bara en övernattning, men så mycket lättare än att packa för en hel vecka! Det är ju sin sak om man ska på solsemester, för då är det sol- och badkläder som packas. Fast en gång i Turkiet fick vi köpa en huvjacka till L eftersom jag av någon anledning bara packat ner en kofta till henne och jag skämdes eftersom hon hade samma kofta varje kväll :-)

Efter en heldag hos cowboysen på High Chaparall lyxade vi till det med pizza för hela ligan. Vi dukade upp på plastborden och skickade en slice Hawaii åt ena hållet och kebabpizza åt andra. Till efterrätt blev det glassfest då vi provade den nya smaken Saltade Caramel från Hägen Dazs som jag har äran att buzza för tillfället. Ett toppentillfälle, eftersom det inte fanns några förväntningar på efterrätt och det är ju alltid godast att äta utomhus, eller hur? ;-)


Lite lyx i det enkla är ju inte helt fel!

4 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Det där med att resa lätt är en omöjlighet när man har barn med sig :)

Vero sa...

Vi ska också ge oss ut och campa. Börjar vår resa på lördag. Östkusten hela vägen ner och sen upp västkusten... eller nåt sånt. :)

jenny sa...

Jag packar nog alltid för lite ;)
Är glassen god?

Rebecca sa...

Mmmmm...den var underbart god!
Fick med buzzra den och alla som var med njöt till fullo.

Fortsätt njut semesterdagar!

Kramar