13 februari 2013

Nötter, kanin & gamla kvitton

Åkte till IKEA efter jobb/dagis/skola/sim, hela lilla familjen. Allt blev lite smått rörigt och stressigt, vi skulle köpa en soffa och lite smågrejor till stugan och passa på att äta innan jag skulle vidare på en Me&I-träff. Köttbullar is the shit och barnen åt bra, sedan var det dags att lite snabbt byta en blöja på R innan shoppingen.

Jag tror att det var strax därefter det hände. Jag vet att jag satte ner min handväska på golvet när jag skulle sätta R i vagnen utanför toaletterna. Jag vet dock inte om jag tog upp den därifrån då.. Och jag hade inte en tanke på den där väskan...

När vi närmade oss kassorna hörde jag mitt namn ropas ut i högtalarna. Fattade först inte varför de ropade mitt namn. Då frågade J om jag hade min väska. Nix. Men plånboken hade jag i vagnen och telefonen i fickan. Hoppades verkligen att det var väskan som var upphittad men förstod inte hur de kunnat lokalisera den till mig. Plus att den var pinsamt full med allt mellan himmel och jord som R;s kanin, en påse nötter, min scarf, lite småbörsar med diverse innehåll, inköpslistor, gamla kvitton, Helosan, våtservetter och en gammal cola light. Och lite till.


Som tur var så var det väskan som var upphittad, och som tur var hade man hittat mitt namn på något klubbkort. Tack för alla hederliga människor! Som tur var hade jag ju inte plånbok eller mobilen i väskan, men det hade ändå varit jobbigt om jag blivit av med den eftersom jag i ärlighetens namn inte alls har koll på vad som ligger i den där trunken...

1 kommentar:

Maria sa...

Underbart med ärliga människor!!
Skönt att du hade plånboken & telefonen på dig...lättar alltid rädslan lite...

Ha en fin Alla Hjärtans Dag.

kram kram