25 februari 2013

Monsterkalas!

Det som fick mig att bita ihop förra veckan var tanken på L:s kalas som skulle gå av stapeln som i lördags. Som gick av stapeln i lördags. Med tanke på att R haft feber och ögoninflammation under större delen av veckan, även om han var feberfri i lördags, så valde vi att J åkte hemifrån med R när det var dags för kalas.

Så huset invaderades av 12 monsterklädda sjuåringar och jag kände mig faktiskt ganska förberedd. Inte alls som i mardrömmarna. Puh! Kanske extra förberedd pga att jag skulle rodda det hela ensam. Den gröna spagettin var redo, korvfingrarna på g, blodketchupen stod på bordet, häxbålet var blandat,  ballonger uppblåsta, fladdermöss upphängda, spökskynke för fiskdamm upphängt, kladdkakorna dekorerade med spindelnät och jag hade tom vampyrtänder en kort stund!
Viktigast av allt var så klart att mitt eget lilla monster var redo för sitt kalas!

De två timmarna gick supersnabbt med både lite monsterdans, mata spindelnlek och Frankenstein säger. Det blev extra monsterläskigt med riktigt blod när kompis I plötsligt tappade en tand och alla ville titta. L hann knappt öppna sina paket innan föräldrar kom för att hämta sina barn igen. Och jag kände mig mer än redo att svida om och inta mellostämning på Malmö arena istället!

3 kommentarer:

Milla - Mamma till SagaBus & Lillebror sa...

Åh, Monster High kalas!! Saga tjatar om att hon vill ha det när hon fyller år :) Vad fint du hade gjort åt dom!

Kramar

Annika sa...

Vilket fantastiskt kalas. Jag måste lägga detta på minnet tills Myra blir äldre. Så fin L är i sina kläder.
Jag fattar inte att du lyckades klara av 12 vildar alldeles själv.
Kram

Sojka sa...

hihihi så söt hon var! :)

Kul med såna tips. Fingrarna ser dock läskiga ut och kanske inte funkar med skelett men man kanske ska göra det lite läskigt ändå

spindelnät var ju skoj.

Någon jag funderar på om jag ska ha tårta eller inte för Isak gillar inte ens tårta. Kanske en kladdkaka istället?

Kram