02 februari 2013

Mello - by Popprinsessan (1)


Jaha, vad tyckte jag nu då?
Första känslan var - vilken crappy deltävling! Kollar man på förra årets första deltävling så var där ju många bra bidrag, men här... De enda två som var någorlunda bra var tack och lov de som gick vidare. Två var riktigt dåliga, Jay-Jay och Järvinen. Och varför ska så många envisas med att sjunga på svenska?? Det går ju ändå inte hem i Europa utan då skrivs texten ändå om och då är det liksom inte den låten som vann tycker jag.

David Lindgrens låt var ok, gillar den typen av pop, men förra årets var bättre. Han lät lite osäker emellanåt.
Cookies & Beans och Eric Gadd var ok låtar som kan bli spelade på radion, men kan också glömmas bort på en gång. Jag minns inte nu hur de gick. Michael och Caisa kändes lite 90-tal med saxofonen.
Jay-Jay och Järvinen var som sagt riktigt dåliga och Mary med Gosa fick mig att tänka på "Upp å hoppa" med Frida, men den och Yohio kommer säkert att bli barnens favoriter. Yohio var konstiga men jag gillar uptempolåtar och det kanske var tillräckligt knasigt för att gå hem i Europa som Annika uttryckte sig på FB.

L tyckte definitivt att Yohio var bäst och ville klippa ut bilder på killen som ser ut som en tjej ur min schlagertidning på en gång. Jag har förresten inte fattat förrän idag att det var en kille... Har bara sett några bilder i tidningen tidigare. Inser att jag inte hänger med i musikbranschen längre...

Angående Danny och Gina så kändes de lite nervösa till en början. Men Dannys pausnummer var super och jag tycker ändå att de skötte sig ganska bra.

Nästa vecka blir det live i Göteborg och av erfarenhet brukar det vara en annorlunda feeling för låtarna på plats. Vi får väl se då!

3 kommentarer:

Fröken L sa...

hej gumman..

du ska bara veta vad jag gillar dina mello inlägg.. håller med dig ikväll.. Gillade låtaran mera om man inte tittade på tv samtidig utan bara lyssnade. :) tror också att yohio (eller yoghurt som mira kallade han på FB,haha) kanske har en chans ute i vida världen..

kramkram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Spännande! Tyckte sådär:)

♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥ sa...

Jag brukar inte se på deltävlingarna, bara finalen... när man har sållat bort alla dåliga! ;)

KRAM