15 februari 2013

Kattfnatt & målarmän

Igår var det dags för R att klä ut sig till katt på dagis när de skulle ha "Slå katten ur tunnan" - som jag fick lära mig är en typ av piñata-lek.


Tur att jag fick en bild av min lille katt innan han gick iväg, för sedan hade han visst inte velat ha kattjackan på sig.. 


Våra helgplaner har ikväll förändrats något. J och pappa/morfar åkte i morse till Solsidan för att börja måla och tanken var att vi och mamma/mormor skulle åka dit imorgon när värmen kommit igång ordentligt i stugan och lite målning redan var avklarad. Meen, idag kom vi fram till att det nog är bäst att männen får måla på och vi andra stannar kvar på hemmaplan. Lite trist, men förmodligen mer praktiskt med tanke på att golvsliparen skulle komma tillbaka på söndag och göra om lite jobb och att vi inte kan sätta in möblerna innan han varit där.

Jag frågade R tidigare ikväll om han inte kunde ge sin mamma sovmorgon imorgon, men han skakade bara på huvudet... Ja, jag vet, du fråga.. men man kan ju alltid försöka! :-)

1 kommentar:

Fröken L sa...

Tycker det rä så roligt att läsa om Solsidan, kommer bli så fint där.. hoppas du visa massa kort.. :) ligger det nära där ni bor ?

kramisar