22 februari 2013

Förberedelser och feber



Nu har jag gjort vad jag kan för att L ska få sitt barnkalas imorgon. R inte alls är piggelin - även om man kan tro det emellanåt när han rusar mellan kök och vardagsrum med gåvagnen eller en stor lastbil med flak, eller när han tjoar och tjimmar eller sjunger. Meen, han snorar och har över 39 graders feber... Om det inte är så att R vaknar upp utan feber och som en glad liten rackare utan en massa snor, så blir det jag som roddar monsterkalaset med 12 vilda sjuåringar medan J tar R med sig och åker hemifrån ett par timmar.

Det är väl inget jag ser fram emot, men jag vill verkligen att L ska få sitt kalas. Hur det blir med familjekalaset på söndag återstår att se, det beror på R:s status imorgon.

Bordet är dukat, mata-spindeln-nätet är ritat, kladdkakor är bakade och väntar på att dekoreras med spindelnät imorgon och L:s outfit är klar (tack vare farmor).

Tror att jag ska försöka få upp vår lilla sjöjungfru ur badet nu. Hon har badat i 1,5 timmer och vattnet borde vara iskallt vid det här laget.. Vill ju inte att hon också ska bli sjuk!

9 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Hoppas att hon får en toppendag imorgon!! Ser fram emot en massa bilder sedan :-)

Kram & gonatt

Maria sa...

Låter som om hon kommer att få ett toppen bra kalas!
Hoppas nu att R kryar på sig så ni kan ha kalas på söndag också.

kram kram

Tina sa...

Åh hon kommer få det toppen imorgon! Håller tummarna för att R är piggare imorgon!! Kram finaste! ❤

Jenny Ageton sa...

Blir nyfiken...vad är mata spindel nät...vad gör ni med det ?

Anonym sa...

Hej.
Dags att döpa om sig till schlagerprinsessan kanske.
Såg dig!!!
Kram

Anonym sa...

Anonym är visst jag. Blev fel form där...
Trekillar....

Helen.HUSnrNIO sa...

Hello!
Kul att se dig på tvn igår måste jag säga än en gång =)
Att pussa dig på kinden var det bästa den där killen gjorde på hela kvällen :D

Nu är de tre vinnarna i utlottnignen om Tingeling dragna.
Finns på bloggen...
Ha en fin söndagskväll!

cecce sa...

Såg dig på tv i går! Gissa om jag blev förvånad:-))

Hoppas ni fick till ett litet kalas! Det betyder ju så mycket för en litet födelsedagsbarn!

Kram Cecce

Anonym sa...

Tack så mycket för ditt utförliga svar :)