03 december 2012

Myskänsla och musiktips


Sedan vi renoverade vårt kök och fixade vita luckor och vita möbler så har jag gillat vårt kök. Men nu, när jag sitter här och allt det vita bryts av med röda detaljer här och var, stjärnorna i fönstren ger ett mysigt ljus samtidigt som värmeljuslyktor och blockljus fladdrar så inser jag att jag tycker att köket är mycket mer hemtrevligt just nu! Jag älskar de röda färgklickarna! Förmodligen i kombination med mörkret utanför och de levande ljusen, men det känns så mysigt på något vis! Jag vill inte ha det så alltid, men det känns helt rätt att jag valt att piffa med rött som accentfärg. Inte precis chockerande i jultid, men iaf ;-)

Jag har suttit en stund i köket ikväll, men dov belysning, förutom stjärnor och levande ljus. Jag har druckit en kopp julte med smak av apelsin och choklad (japp, det var smarrigt!) och smaskat i mig en bit saffranskaka LCHF-style. Jag har njutit och det har bara varit julmusiken som saknats.

Vilka julskivor kan ni rekommendera? Och inte Absolut Christmas :-)

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag har någon hat kärlek till rött.
Jag har röd matta och en hel del röda detaljer i köket men är egentligen inte alls förtjust i rött, men på något sätt blir det bra, HaHa!
Gott de lät med smak utav apelsin & choklad.

kram kram

Madde sa...

Lagerhause hade en julskiva framme vid disken som verkade poppis.

Therese sa...

Åhh så gott teet lät, vilket märke är det? Lösvikt? Just i juletid dricker jag ofta och gärna värmande teer, inte misnt ii dag då det är iskallt här, burr! KRAM <3