05 oktober 2012

Fredagens feberstatus

Min lille plutt var riktigt febrig igår och vi gjorde inte mycket mer än softade och tog det lugnt. Dock sov han inte speciellt mycket vilket man annars skulle kunna tro när man har 40 graders feber..

Igår när vi satt och kollade på film så vaknade prinsen upp och var vaken nån timme och fick lägga sig när vi la oss. Tyvärr somnade han inte riktigt om utan efter lite stök fick han ligga mellan oss. Och natten har varit så där. Mitt i natten var han jätteledsen och jag vet inte om han hade ont någonstans.

Nu på morgonen är temperaturen nere på 38 och han verkar ganska pigg igen, bortsett från den snoriga näsan.

När jag ringde till dagis fick jag veta att de igår skickat hem ytterligare två barn som kräkts och hade feber. Så jag klagar inte över att vi är på hemmaplan. Så långt borta från kräket som möjligt... Fast jag håller nästan andan nu, för L berättade igår att en kille i skolan kräkts på golvet... Så tyvärr finns ju risken från två håll nu... Urk!
Bilder från någon vecka sedan innan R blev klippt.

Vi har verkligen fått två barn som är helt fast i tv. R smyger ofta in i vardagsrummet och sätter igång tv:n. Han känner redan igen vissa into och dansar för fullt när Bolibompadraken visas. Som tur är gillar ju båda barnen böcker också :-)

4 kommentarer:

Therese sa...

Ja feber är bättre än kräk, men hoppas ändå att ni kryar på er snabbt å att ni får en fin helg <3 KRAM

Fnulan sa...

Men du.. jag vet ingen annan som har så sån otur med sjukdomar som ni!!!! Måtte ni få vara friska!!
KRAM

Popprinsessan sa...

Som "tur" är så är det ju "bara" feber. Håller tummarna stenhårt att vi slipper det andra som cirkulerar just nu :-) Kram!

♥ Sojka ♥ sa...

Vad skönt att han är på bättringsväg!

Kramen!♥