25 september 2012

Tid för bus och mys

Idag har jag känt mig som en liten bättre mamma än jag gjort de senaste dagarna. Och inte för att kidsen fick McD till middag, men barnen blev glada. Och inte för att L och jag drack te och åt lchf-chokladmousse till Halv åtta oss mig. Utan för att jag inte varit så stressad som jag brukar. För att det inte varit något tjaffs alls på hela dagen.

Det känns som om jag haft tid för både barnen och doggen D idag. Doggen D har fått ordentliga rundor, R har fått bus och mys, L har fått mys och prat.

Wow, just nu öppnade sig himlen utanför och överröstade nästan tv:n. Jag har laddat med skämskudden och försöker förbereda mig på Gunilla Perssons utspel denna veckan. Oh my God...

6 kommentarer:

Niehoff sa...

Vad kul att du varit på ett Living and Room party! Hoppas du blir nöjd med grejerna! Kram!

Tina sa...

Hej hjärtat! Vad skönt med en sån dag när man känner att man har hunnit ge det där lilla extra till barnen. Haha jag tittade också på fruarna igår, ja vad ska man säga??? KRAM!

Annika Duckmark sa...

Ja det är inte alltid lätt att räcka till, det känner vi nog alla. Då är det skönt att vila hjärnan och titta på Gunilla i SHF för då går det ju inte annat än att skratta,
Ha en fin dag

Anne sa...

Tack snälla för fina ord inne hos mig. Det är nog tyvärr allt för många av oss mammor som har lite för många järn i elden och framför allt för höga krav på oss själva. Jag hoppas på att den här psykologen jag ska få träffa ska hjälpa mig att sortera lite.

Det är skönt att läsa om såna här dagar. Dagar när det blir som man tänkt och man har tid att njuta lite! Kram ♥

Maria sa...

Hoppas att dagen idag varit lika bra!!

Kram kram

britta bloggar sa...

Skönt när det känns så!