27 september 2012

Syskonkärlek


Syskonkärlek. Vi har skapat oss en liten rutin de här veckorna sedan skola/dagis börjat efter sommaren. Barnen och jag åker till skolan. Vi går in, L klär av sig och vi säger hej då och hon pussar på både mig och R. R är så klart viktigast. Det är inte alltid han är jättesugen på att pussa syrran, men idag var en sån dag. 

In i bilen igen, vidare till dagis. In på dagis, av med R ytterkläder och skor. Och så får jag tigga till mig en puss, men det är inte jätteofta jag får en.. Den senaste veckan har han inte ens varit speciellt intresserad av att vinka i fönstret till mig. Men det ska jag väl eg bara se som ett bra tecken.

Imorgon blir det kort dag för både L och R på skola/dagis. Väskorna står packade för tre olika destinationer OCH L:s jympapåse eftersom det är jympa i skolan först :-)


2 kommentarer:

cecce sa...

För oss är fredagarna "kortdagar"! Så skönt!!
Hoppas ni får en fin helg:-)

Kramar Cecce

Tina sa...

Låter som att ni har en skön fredag framför er. KRAM!