27 augusti 2012

Värk, växt & vikt

Ja, nej, värken i nacken gick under natten vidare ner i axeln och jag var gråtfärdig när morgonen kom. Det går inte att ligga på något sätt utan att det gör ont och jag är liksom helt begränsad i mina rörelser... Det blev ett akut samtal till en naprapat så fort klockan slagit 8 och eftermiddagen har spenderats till viss del på en brits. 

Fördelen med besöket var att hon konstaterade att mitt bäcken vridit sig och jag hoppas nu att det är därför jag haft ont i höften i ett halvår... Och jag hoppas att hon justerade till det igen så att jag slipper ha ont. 

Tyvärr känns nacken inte alls bättre, men hon menade att det förmodligen krävs mer än ett besök och att det kommer att lossna (tack för det!). Ev skulle hon köra lite akupunktur nästa gång för att komma djupare ner.


De första tomaterna är idag skördade från mina plantor. J, som är sämre grön färg på sina fingrar än vad jag har, undrade för ett par veckor sedan om vi skulle slänga plantorna. Jag sa att vi absolut inte skulle göra det eftersom de var helt fulla med tomater. Ja, gröna ja... svarade J, de kommer aldrig att bli röda. Men det blev de!!

Det var en glad kille som jag hämtade på dagis idag. Han ska verkligen säga hej då till alla innan vi går och eftersom han inte kan säga just hej då ännu så går han runt och säger öööhööö till alla han ser. Efter att ha legat lite lågt med ätandet på dagis så hade han idag visat sitt rätta jag. En av fröknarna frågade om de skulle stoppa honom eller bara låta honom äta.... Ha ha! Jaa, vi får väl se vad bvc-sköterskan säger om kurvan nästa vecka :-) Men jag tror inte att det är någon fara - vår aktiva kille behöver förmodligen mycket energi för att orka fara omkring hela tiden!

4 kommentarer:

Tina sa...

Hej hjärtat! Klart att han ska få äta tills han är nöjd killen! Oj då har ni verkligen fullt upp på tisdagar gumman! Lider så med dig som har så ont hjärtat! KRAM!

Maria sa...

Fy din stackare som har så ont :( Hoppas att du känner förbättring på eländet inom kort!!
Klart att han ska få äta, de springer han av sig :)

Kram kram

Theodora sa...

Vad händiga ni är med tomater och allt! :)
Jag kan inte ens ha en grön krukväxt utan att den dör!

Hoppas allt ont för dig snart blir bättre och Tack för dina, som alltid, så fina kommentarer på min blogg! <3
KRAM

Bondmoran sa...

Hej där fina du.
Kul att du gillade mitt lack-tips :-)
Det gör stor skillnad med underlack! Ett extra tips är att INTE tvätta händerna med tvål innan man lackar, då sitter det inte alls…. fettet i tvålen förstör ytan helt. Torka av naglarna med remover innan du lackar och sedan på med underlack osv.
Tack snälla förresten <3 Det inlägget hos Katten skrev jag och lade in på min egen blogg, sedan ringde hon och frågade om hon fick lägga in det på sin som ett gästblogginlägg och självklart fick hon det.
Men då börjar man ju fundera lite, hm, vad skrev jag egentligen? Passar det som ett gästbloggsinlägg osv... haha Så det var kul att höra att du gillade det :-)
Kramar
Bondmoran
www.bondmoran.nu