30 juli 2012

Goda & dåliga nyheter

Ringde in barnvakten med kort varsel så att jag kunde åka och jobba lite snabbt. Härligt att hon kunde. Passade också på att åka till kemtvätten för att hämta två klänningar som de inte vågat tvätta pga olika anledningar. Den ena klänningen hade jag tänkt ha på ett bröllop om två veckor så jag hade planerat in en handtvätt. När jag kom dit var båda klänningarna tvättade! Lycka :-)


Tog en sväng till PoP för att köpa en back up-kanin till R eftersom han älskar sin lilla Ninis med blå/vitrandig tröja. Oops! De verkar inte finnas mer! Det finns en helt annan modell och den tror jag inte skulle funka lika bra om något händer Ninis... Så nu blir det väl att kika in i alla PoP-affärer jag springer på för att kolla.. Fast det är ju inte säkert att vi kommer att behöva en back up-kanin... 


L har aldrig haft någon snuttegrej som hon varit så fäst vid. Hon hade en nalle ett tag som hette Bebis, men det var liksom inte hela världen om vi glömde den hemma när vi åkte någonstans. R gillar verkligen sin kanin och gnider tvättrådslapparna mot varandra. Eftersom den redan nu börjar bli lite sliten så tänkte jag vara "smart" och köpa en ny kanin och introducera den redan nu så att den också blir lite sliten, så att det kanske inte märks så stor skillnad mellan dem sedan. Eller så gäller det att vara vansinnigt rädd om Ninis :-)

3 kommentarer:

Vivi sa...

Hej och ledsen för sent svar. Hm Ninisar kan vara viktigt, kanske kan man få tag på en på loppis eller liknande ? Nästa bloggträff får du hänga på :)
MVH

Fnulan sa...

Åh vad härligt! Men vad ohärligt!! Kan du inte efterlysa på fejjan, lägg en bild? Jag hjälper dig gärna vännen.

Å snart dagis, blä...... Jag vill va hemma! Och rik!

Fröken Isakson sa...

Hua, Felix har haft sin snutte sen bb och det har verkligen inte funkat att byta ut, även när han var liten. Så det är nog super om du lyckas få tag i en Ninis till :) . kram kram