01 mars 2012

Silverskor

Dagen började bra och som det har lyckats hålla i sig under resten av dagen också. Nästan iaf... Jag hann med en stund på jobbet innan jag träffade min lilla vän som jag tyvärr inte träffar så ofta pga att vi bor i olika delar av Sverige. Det var mysigt som vanligt och vi hann med både lunch, shopping och en massa prat.


Jag lyckades bland annat äntligen shoppa ett par inneskor-kalasskor till L, vilket vi letat efter länge. Och L blev jätteglad!


Det som däremot inte gick så bra idag var när jag skulle göra paj. När pajskalet skulle förgräddas brändes det och gick absolut inte att rädda. Då både maken, dottern och svärfar var på väg hit så blev det hämtmat istället... Irriterande när allt annat var klart. Men jag får se det positivt - nu har jag ingredienserna klara till omelett både imorgon bitti och på lördag :-) OCH jag har en stor skål sallad klar så jag behöver inte tänka på grönsaker heller. 

Nu är det dags att slå in de sista presenterna till R. Det blir tidig skönsång i morgon eftersom pappa J beger sig mot huvudstaden tidigt och vi vill gratta vår ettåring innan han åker. R kommer att vara vaken, värre är det nog med L som vi kommer att få väcka. Med om vi lockar med att hon får kolla på tv sedan så ska det nog också ordna sig!

1 kommentar:

Tina sa...

Hipp hipp hurra för fina lillebror idag (om det är just idag han fyller år?) Hej hjärtat! Vilka fina skor du hittat till L! Förstår att hon blev nöjd med dem! KRAM!