19 december 2010

Stressminimering, Jay & barnvakt

Fick en del gjort idag. Tänkte först att jag skulle försöka boka in en pedikyrtid också men insåg att det bara skulle bli stressigt - att få pedikyr idag alltså. Så jag sköt upp det till tisdag och det är ganska trevligt att ha det framför sig. Men jag lyckades iaf få tag i en del julklappar så nu kan jag bocka av en hel del från listan. Tycker dock fortfarande att det är en del kvar, trots att jag nästan kände mig färdig.. Konstigt det där.

Köpte också några presenter till mig själv :-) Jay Smiths skiva, dock bara med Idol-låtarna, men "Like a prayer" på hög volym ger mig rysningar. Det där hårdrocksöset, ah, I like!

Och så köpte jag en pocketbok, "Lyckan, kärleken och meningen med livet" av Elizabeth Gilbert.

Ser fram att ha lite att läsa under julen då jag förhoppningsvis inte är lika trött som nu, då jag förhoppningsvis kan sova lite mer.

I em har vi haft grannar inne på fika. Det var första gången de var här trots att vi bott här i 5 år, men det har liksom inte blivit av. Det var trevligt och ev har jag hittat en barnvakt! Jag har verkligen saknat att ha någon att ringa när det bara är korta grejor, typ 1-2 timmar. Nu är dock frågan, vad är rimligt att betala en barnvakt på 16 år?

4 kommentarer:

Potatishäxan sa...

En kollega sa att den där boken var bra, får nog ta och läsa den jag med.

Therese sa...

Hi hi jag är också en stighelmer i backen ;-P Å Jays skiva hoppas jag tomten kommer med.... Stor kram <3

jenny sa...

Funderar också på att köpa skivan, den skulle nog poppas varmt här hemma!

Många kramar, jenny

Russin sa...

hej vännen..

åhh den boken vill jag med läsa eller om det blir filmen direkt.. tror det är en bok/film helt i min smak.. har du läst snöbollar och apelsiner ? om inte läs den, den är toppen bra.. och en bok som passar att läsa nu mitt i vintern då den utspelar sig på soliga mallorca.. :)

Hoppas ni får en fin jul vännen.. KRAM<3