05 december 2010

Arv

Det är alltid lika kul att se vad L har "ärvt" av mig respektive J. Det här med att inte leta när saker inte slår en i huvudet kommer absolut från J ;-) Och idag insåg jag att hon ärvt min fallenhet att alltid hitta en "mikrofon" när det är bra musik på G :-) Det lockiga håret vet vi fortfarande inte riktigt vem hon ärvt av :-)

Nu är maken på väg upp till huvudstan igen, med bil - och det känns så där. Jag är helnöjd över att det snöar och att snön får ligga kvar här, men det känns inte helt ok att köra 56 mil, eller vad det nu blir...

Att jag är lite mer orolig kan också bero på att min mage fortfarande känns olustig. Jag har inte fullt lika mycket sammandragningar längre, men hela dagen igår och idag har jag haft molande värk, som mensvärk. Ringde till förlossningen och de sa att jag var välkommen in för att kolla lite, men.. Det känns lite "löjligt" att åka in, det är ju ingen smärta liksom, bara ett obehag. BM som jag pratade med tyckte att jag skulle ta två Panodil och se om det blev någon skillnad, så det har jag gjort nu. Än så länge ingen skillnad, och nu har ju J åkt så då måste jag fixa barnvakt om jag ska åka in.  Jag avvaktar lite till och ser om det blir någon skillnad.
L pysslar i väntan på att vi ska på julmys hos vänner.

3 kommentarer:

Louise sa...

Jag skulle åkt in om jag var du. Känns alltid så mkt bättre då. Jag har alltid åkt in om jag tyckt ngt känts fel/annorlunda/obehagligt och en av gångerna såg de att min moderkaka hade lossat lite (alltså inte hela för det är ju livshotande utan en blödning i en del av kanten) så då fick jag ha sängläge en vecka & tur nog så läkte den fast igen. Symptomen då var molvärk & sammandragningar. Inte min mening att skrämmas men jag tycker att en gång för mkt är bättre vad gäller graviditeter fast det säkert inte är ngt i ditt fall. Kram.

Potatishäxan sa...

Förstår att du är orolig. Helst om det inte kändes så med L i magen. Om det kan vara någon tröst så hade jag så mycket sammandragningar med Viktor så jag hade svårt att fungera normalt i perioder. Och den där mensvärken minns jag också. Svårt det där om man ska åka in eller inte, helst om man är ensam hemma med ett barn. Lycka till!

Linda sa...

Ja men visst är det kul att se vad dom ärvt från oss, men det där med att inte leta om inte saken står mitt framför dem måste vara ett arv från den manliga sidan över lag haha
Kramar