29 november 2010

Måndag igen

Måndag igen. Tur att Jennyn inspirerar mig varje måndag att göra en liten lista för att tänka positivt. Måndagar är annars tröttdagen nummer 1.

Idag är jag lite extra glad över:

♥ att vi äntligen kan duscha där uppe igen :-)
♥ att alla adventsljusstakar och stjärnor gör det så mysigt i alla rum.

♥ att vi har snö så att alla kan åka pulka och det blir så just och fint! Jag är alltså mest glad över att snön får ligga kvar och inte bara blivit slask på en gång!

♥ att jag är klar med de flesta julklapparna trots att vi inte ens är inne i december ännu! Har några hemliga klappar kvar till julklappsleken.

♥ att D är så pigg som hon är efter operationen i fredags.

♥ att jag har en ganska lugn vecka och helg framför mig. Känner mig trött och vet inte om det är förkylningsbacilluskerna eller graviditeten. Eller kanske både och.
♥ att Linas matkasse kommer idag. Även om jag inte alls lagat alla rätterna så är det såå skönt att slippa tänka på maträtter varje dag.


Nu blir det soffläge och en skvallerblaska en stund. När jag har nattat L så ska jag försöka ta tag i att slå in alla små paket till den där paketkalendern...

Inga kommentarer: