09 maj 2010

Dancing queen

Min lilla dansös har varit on and off and on and off med den här dansen. Vid ett antal tillfällen har hon inte velat gå dit, men när hon väl varit där så har hon tyckt att det varit superskoj. Och hon ÄLSKAR att dansa. Efter Askungen är Barbie och de 12 dansande prinsessorna hennes absoluta favoritfilm. Hon verkar dock vara mer inne på findans som balett istället för showdans :-)

Idag var det dansuppvisning, som avslutning på terminen. Hon ville inte vara med. Men sista ordinarie danstillfället berättade dansfröken att det skulle vara genrep i källaren på dansskolan. Det lockade av någon konstig anledning, så hon var på genrepet, trots att hon inte vill åka dit när jag hämtade henne på dagis. Så fort de dansat klart sa hon att hon ville dansa mer. Ahhh.... Igår provade hon ut vilka danskläder hon skulle ha idag och pratade med mormor och frågade om de kom. Sa att morfar också fick komma :-) Gissa om hon ville dit idag? Nej...  Hon ger mig gråa hår!!!

Det hela slutade så klart med att vi var på uppvisningen och det gick jättebra. Även om den lilla ballerinan ibland hade mer problem med hårklämman än att komma ihåg alla danssteg... Och när dansfröken nämnde sommarkursen så sa L:

Men jag vill inte dansa i sommar! Då vill jag bada utomhus! Och plocka blommor!
Så någon danskurs kommer jag inte att anmäla henne till!

4 kommentarer:

Ingela la la sa...

Hej tjejen! Nu var det längesen *skäms*.. Vilken ballerina och jag tycker inte alls att det var konstigt att hon vill bada och plocka blommor på sommaren ;) Fast visst är det svårt att veta vad det egentligen är dom vill, dom små söta prinsessorna..

Jag har börjat springa igen :) Vi har en tävling på jobbet och när det kommer till tävlingar så kan jag nog göra precis vad som helst ;) Jag kan berätta mer sen. Jag är sjukt dålig på att blogga just nu och ännu sämre på att läsa andras bloggar.. Det är fortfarande lite vimsigt omkring mig..

Kram och ta hand om dig.

Potatishäxan sa...

Vilken härlig kommentar!!!!! Och så söt hon är!

Linda sa...

Klart hon ska plocka blommor i sommar, dans kanman göra då det snöar ute:)

Tycker det är svårt med aktiviteter för barnen, dom ändrar ju sig hela tiden:) Oscar är snart 9 år och har fortfarande inte börjat med något för ena veckan vill han spela innebandy, näst gå i scouter och rida, 3:e veckan skytte och 4:e åka längdskidor, ja du ser, vi blir inte kloka och har som sagt fortfarande inte "tordas" anmäla honom till något:)

Hoppas ni får en bra dag! Kramar

Mamma Russin sa...

*fniss*
vilken underbaring till dotter du har.. klart hon ska plocka blommor och bada ute i sommar, hihi..

kram