05 maj 2010

Aj, wow och hmm

Aj, aj, aj... borde inte klaga, men min rygg gör såå ont idag. Kände av den igår också, troligtvis efter allt bärande av lådor uppför trappan i söndags. Idag är det inte alls bra och jag fasar lite inför att vi ska få en hel container med grejor till jobbet imorgon... Är lite orolig över ett eventuellt ryggskott och det skulle inte alls funka just nu. Inte för att det någonsin funkar, men J ska på jobbresa några dagar...

Idag köpte jag en liten present till mig själv..
Får se när jag får tid att provlaga något ur den.

Och så har jag ett nytt i-landsproblem. Är hembjuden till en av mina vänner på tjejfest på fredag. Det är lite knepigt med barn/hundvakt men vännen har sagt att det är ok att ta med både barn och hund. Så nu är frågan: Ska jag åka? Ska jag isf sova över (det är i annan stad)? Kommer jag att kunna slappna av när jag ändå har ansvar för stora delar av min familj, eller kommer jag bara oroa mig över att hunden ska jaga värdparets katter? Kommer L att somna där så att jag kommer att kunna fortsätta tjejfesten? Eller ska jag tacka nej med tanke på att jag är så osäker på hur jag ska göra?

Herregud, tänk om jag hade haft större bekymmer att tänka på! Hur sjutton skulle det gå?!?


11 kommentarer:

rebecca sa...

Hoppas du slipper ryggskott, det är så förbenat störigt!
Angående i-landsproblemet så förstår jag ditt dilemma. Jag brukar tacka nej, mest för att jag inte kan koppla av med två vildingar. Men nu vet inte jag hur vilda dina två är. Ska ni sova över så kan du ju slappna av lite efter L somnat. Har hon lätt för att sova borta?

Hoppas du kommer på en bra lösning.
Kramar

wojtan sa...

Hej

Jag skrev ett inlägg igår till dig men lyckades inte skicka iväg det. Hoppas det funkar nu.

Brukar L kunna somna borta? Om hon gör det så ser jag inga hinder att åka. Vet du redan innan att det kan bli krångligt så kanske du ska hoppa över.

Kram Åsa

Pernilla sa...

Oj,aj ryggont som är så besvärlig. Hämmar ju allt när det blir så. Hoppas verkligen att det går fort över. Ta det lugnt bara så du inte förvärrar det.

Vilken typ av fest är det? Oroa dig inte så mycket utan gör det som känns bäst. Ta inte ut sorger på förskott. Ofta blir det inte så ändå och så har du oroat dig i onödan. I-landsproblem som är ganska vanligt.

Kram

Potatishäxan sa...

Förstår din vånda. Själv är jag så lat för det mesta att jag hellre hoppar över än tar med barn och hund. Fast till Paulina gör jag det förresten. Men då är det bara vi förstås, och barnen leker tills de stupar. =)Lycka till hur du än gör!

Therese sa...

Du skall åka och tänka att allt kommer att lösa sig :) Om det inte funkar så har du i allafall försökt, bara det är något.

diana sa...

RIktigt bra tips, visste jag faktiskt inte! Trodde det bara var BVC som ar amningsrum.. =P Nu har min temahelg barnkläder börjat! Har en massa tävlingar som kommer ut, delta gärna. :) Hoppas att du får en fin helg. Kram
/ Diana

Hanna sa...

Hoppas att det ryggonda försvinner snart.

Linda sa...

Usch, jobbigt med ryggen, vet hur det känns, min rygg bråkar med mig i tid och otid också:(
Klart du ska gå på tjejfesten, det kommer gå skitbra, lovar dig, Kram

FLOOSAN sa...

åh den boken skulle jag också vilja ha hemma. Hoppas ryggen mår bättre snart

jenny sa...

klart du ska åka :-) allt kommer ordna sig o du kommer få en kanon kväll!

Jag har också svårt att komma in i det där med pro-points så det blir mest det "gamla" som man kan in i benmärgen ;-) kör en egen kombo o än så länge verkar det fungera iaf :)

Hoppas du kommer in i det igen, vet hur svårt de är innan man verkligen är inkörd på nytt! Kramar till dig vännen!

Therese sa...

Morron! Vilken fin present du gett dig själv, jag ska nog också ta å införskaffa den vad det lider... Just nu säger dock midjemåttet att det är en dålig idé ;-P
Är det nära vännerr ska du definitivt åka, men är det mer av bekanta slaget så blir det kanske merr jobbigt än roligt... Oavsett hur du gör hoppas jag du får en toppen dag å helg!!! Massa kramar <3