28 mars 2010

Söndagslugn

Så var det söndag igen. För en gångs skull har vi haft en ganska lugn helg, varit hemma en hel del och hunnit softa en del tillsammans - hela familjen.

L hostar som bara den så jag hoppas att det inte blir något mer av det. Hon har fått inhalera sin medicin nu några dagar så jag hoppas att vi håller det i schack. Doggen D har fått en ny tid till veterinären på tisdag för ytterligare prover samt ultraljud. Skönt att vi verkar ha fått en veterinär som bryr sig trots att man tydligen inte kan se något direkt på provsvaren hittills.

Tycker att det är väldigt skönt att det är en kortvecka, samtidigt som jag blir lite stressad. På ett bra sätt, för jag har mycket att göra på jobbet (vilket jag absolut inte hade för 6 månader sedan och jag avskyr att ha för lite att göra!) och har en deadline veckan efter påsk som jag är rädd att jag inte kommer att kunna hålla.. Undrar vad chefen säger då? ;-)

Även om det känns ganska bra att det börjar likna något på ovanvåningen så blev jag lite nedstämd idag när jag fick veta att det troligtvis kommer att vara en hel del kvar när J åker till Kina ett par veckor.. Så min förutsägelse att det skulle ta ca 8 veckor känns mer och mer aktuell nu. Urk! Ingen som anmäler sig frivillig att ha mig med dotter och hund inneboende ett par dagar?!?
Gissa vem som fick välja färg själv? Gissa om det blev på alla väggarna eller bara en? Gissa vem som ville ha färgen i taket också?

6 kommentarer:

Potatishäxan sa...

Du är välkommen hem till oss! Finns det hjärterum så finns det stjärterum =).

Vanilla sa...

VIlken fin färg! :-)

Jessica sa...

Cool färg!!

Och ni är alltid välkomna hit! :)

Linda sa...

Vilken härligt färg, verkligen upplyftande!
Kom hit och bo i stuga med oss så kan ni göra oss sällskap i skidbacken:)
Kram

jenny ♥ tävla om ett vårpaket med barnkläder hos mig! sa...

hej goaste du, tack för ditt fina grattis till lillebror :) hoppas ni har haft en fin måndag, kramar!

Rebecca sa...

Wow vilken fin färg, förstår att hon ville ha den i både tak och på alla väggar hihi.
Hoppas L är bättre och at det går bra hos veterinären idag.
Kram Rebecca