12 mars 2010

Dagen idag

Min dag idag började lugnt och slutar förhoppningsvis lugnt. Däremellan har det varit ganska mycket full fart.

7.00 Tog lite sovmorgon. Gick upp och gjorde mig i ordning. Satte igång en maskin tvätt.
8.00 Snickarna kom. Jag försökte väcka L och lyckades till slut.
8.00-9.00 Åt frukost, bäddade, hängde tvätt, rensade lite i ett skåp och förde över en ny ljudbok till mobilen.
9.10 Lämnade L på dagis.
9.30 Tog en skogspromenad med D. Inte helt lätt när alla gångstigar är täckta av tjock is.
10.15-12.15 Fixade naglarna. Det tog lite tid eftersom det var dags att ta bort allt gammalt material och göra nytt. Tydligen gjorde den första tjejen fel också, för plötsligt tog en annan över, tog bort och gjorde om...
12.15-12.45 Gick snabbt inom ett antal affärer för att kolla om jag hittade något att ha på mig på morgondagens tjejfest. Hittade nada. Passade istället på att handla lite drinktillbehör mm på Maxi.
12.45 Hämtade D och tog en enkel lunch innan en snabb kissrunda (för D!)
13.10 Fick visa leg på Systemet!! Ha ha ha!
13.30 Köpte en present till L i leksaksaffären.
13.55 Hämtade L på dagis.

14.15-15.30 Var på Tropikariet. Tycker nästan att det är lite småläskigt att vara inne hos lemurerna som hoppar rakt över huvudet på en. Vet inte riktigt hur jag skulle hantera det om en landade på mitt huvud..

15.40 Försökte köpa en ny popcornmaskin på Clas Ohlson - de hade tydligen inte dem längre...
16.00-16.30 Skogspromenad med D och L.
16.30-17.20 Pratade med grannen, fick spontant för mig att bada D - vilket jag gjorde, insåg att L:s present inte funkade.
17.15-18.10 Åkte tillbaka till leksaksaffären och bytte L:s leksak. Tror dock att det var skit bakom spakarna vid den första.. dvs handhavandefel. Hade troligtvis inte behövt åkt tillbaka...
18.10-18.40    Dammsög de få ytorna som går att komma åt i huset, fixade tacos, förberedde chokladpuddning (L:s nya fredagsmysgrej) tömde diskmaskinen, fyllde den på nytt, torkade golven och pratade med mamma.
18.40-21.00 Åt framför tv:n. Slappade lite. Lekte lite med L och hennes nya present.
21.00 L somnade i soffan. D sover under soffbordet. Jag bloggar och kollar på Let´s Dance.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Du har gjort mycket men samtidigt trevliga saker. Hoppas du får en toppenlördag. Partaj?
Kram

Linda sa...

Fullspäckad dag, men det låter dom den varit både roligt och mysig samtidigt.
Kram