15 september 2019

Höstig söndag

Idag vaknade vi upp till en ganska regnig söndag. Lite småoroande med tanke på att R skulle på minigolfkalas kl 11. Utomhus. Men det gick bra, presentöppning under tak precis vid en skur, annars klarade de sig utan att bli blöta.


Annars har det också varit innebandy för R. Träningsmatch, så full fart. Storasyrran drog igång lite rensning av sin bokhylla och när R kom hem så hakade han också på och rensade på sitt rum. Så nu har jag kassar lite överallt i hallen. Lite som ska till Erikshjälpen, lite som ska till R:s gamla förskola, lite som ska till förrådet och lite som ska kastas. Själv har jag liksom inte fått så mycket eget gjort, utan mest hanterat deras rensningar och skjutsningar osv. Lite irriterande eftersom jag har såå många småprojekt här hemma som jag skulle vilja ta tag i. Blir också mer motiverad när jag ser hur barnen rensar ut, hittar hela tiden egna ställen jag vill rensa på. Skulle behöva vara ledig från jobbet ett par veckor och bara fixa på hemmaplan :-)

På tal om att ha och göra så drog J till Björnrike igår för att fixa lite med vår stuga där innan säsongen drar igång. Han har sååå många järn i elden just nu, min man!

Ni undrar kanske hur det gått med mina helgplaner?
Jag träffade mina äldsta vänner, vi kollade på Ola Salo tillsammans, familjen var på Toy story 4 (ja, eller minus J då som fick ett sjöräddningslarm precis när vi var på väg in i salongen) och jag har legat en stund på soffan och läst ut en bok så jag tycker att jag kan säga att jag kan bocka av alla mina fem "planer".

Vet ni förresten att idag är det 100 dagar till julafton? :-) 

5 kommentarer:

Mina sa...

Skönt att kalaset blev bra trots regnet. Kul ändå med minigolfkalas.
Visst blir man inspirerad att röja bort saker när andra gör det, skulle behöva röja lite här hemma också :)

Amanda Kanterfors sa...

Här har det också känts som höst idag. Vad skönt att du kunde ligga och läsa lite och återhämta dig :)

Anna sa...

Här hemma är jag känd för min höststädning. Jag får alltid ny energi när hösten knackar på dörren och så har det varit sedan jag var liten :) Kände så väl igen mig i situationen där min mamma fick sätta egna planer åt sidan för att backa upp mig ;) (Trots min städning är jag urusel på att rensa, men mästare på att städa så att man får plats med så mycket som möjligt. Haha!)

Fnulan sa...

Ditt inlägg var verkligen jättetrevligt tills jag såg det där om julafton. Fy dig =))

Marie Karlsson sa...

Oh så vckert med allt rosa i blomväg och roligt att se Ola Salo