05 maj 2019

Bakom scenen & på planen

Söndag kväll igen. Och det har varit en fullspäckad helg. Igen :-)

I fredags var det show för L som går både på sång/dans och sångteknik. Det var en stolt mamma som nästan inte kunde hålla tillbaka tårarna när min stora, lilla tjej satt ensam på scenen och sjöng sin version av Shallow. Och jag var stolt när hon fann sig när mikrofonen plötsligt var på vift när hon skulle sjunga solo i avslutningsnumret.

Däremot kunde jag enkelt hålla tårarna tillbaka när L efter showen berättade om en annan mamma om skällt ut henne bakom scenen. Då vaknade lejonhonan i mig och den där mamman ska nog vara glad att hon inte stod framför mig när jag fick veta hur hon betett sig mot min dotter!!!! Och så förväntar vi oss att våra barn ska bete sig, när vuxna människor inte gör det! Vad fan är det för signaler?!? Ursäkta min franska, men det är min blogg och jag blir upprörd igen bara jag tänker på händelsen.

Puh, tur att det var en lugnare lördag, med barnen på vift i Danmark med svåger & svägerska medan J och jag var på världsmiddag.


Och idag har det varit innebandymatch. Killarna mot föräldrarna och jag blev verkligen positivt inställd! Det var skitkul, rent ut sagt! Hade någon föreslagit ett korpenlag (eller old mums, eller vad det nu kan heta!) så hade jag förmodligen anmält mig på en gång, ha ha!!


Vi avslutade den här helgen med en smarrig thailändsk biffsallad á la Jennie Walldén. Hela familjen gillade den - även om vi hade olika grader mängd grönsaker på våra tallrikar :-) En salladsbuffé som R kallade det!

Nu hittade jag precis en säsong av Blacklist, som jag inte sett, så jag ska landa i soffan en stund. Söndag kväll och allt!


Inga kommentarer: