13 juli 2016

Sommarlovsglass & spökande mage

Igår lämnade vi Solsidan för några dagar på hemmaplan. Idag har jag jobbat. R har varit på dagis och L har varit hemma. Och lite på jobbet en stund också. Sedan har vi försökt få till sommarlovskänslan trots lite jobb och det blev en sommarlovsglass även idag :-)


R var inte supersugen på att gå till förskolan när vi sa det igår, men idag på morgonen var det inga som helst problem och han susade snabbt in. Trots att vi inte stigit upp tidigt på flera dagar hann vi både köpa frukostbullar på kondiset och vara på förskolan 15 minuter tidigare än vanligt. Fattar inte alls hur det gick till?!?


Och R hade haft en bra dag med kompisarna. Lite mysigt ändå när de inte är så många barn på förskolan, för idag hade de åkt till stranden & en stor lekplats där de hade käkat medhavd lunch (vilket de iofs gör väldigt ofta) och sedan fått glass!!


L har tyvärr inte mått så bra idag. Hon gick frivilligt och la sig tidigt idag och när hon äntligen somnade (jag satt hos henne) så vaknade hon till med ett ryck. Hon berättade om en otäck dröm och hennes illamående kvarstår så nu har hon fått flytta över till vår säng.

Jag ska alldeles strax göra henne sällskap. Ska passa på att läsa lite. Och det gör inget om jag också somnar tidigt, för även om jag kom upp snabbt och lätt klockan 6 i morse innebär det inte att det blir lika lätt imorgon...

Inga kommentarer: