11 juli 2016

En solstol & en (ljud)bok

Tänkte spendera förmiddagen här. Det passar mig perfekt :-)


Ska sätta tänderna i en ny bok. Ja, den är inte "ny", men oläst! Passar bra när jag just lyssnat färdigt på en ljudbok på Storytel, tjänsten jag har testat i samarbete med Buzzador. Tycker att det är riktigt smidigt med ljudbok emellanåt. När jag kör bil en lite längre sträcka än de fem minutrarna till jobbet, när jag står & diskar i sommarstugan, eller när jag ör ute och går utan sällskap. 

För mig är det dock ganska viktigt vem som är uppläsare. Ibland har det helt enkelt inte funkat, andra gånger har jag vant mig & ibland är det bara helrätt.  

Men ljudböcker kommer aldrig att ersätta vanliga pappersböcker för mig. Jag gillar att läsa på kvällen innan jag ska somna.

Fast när man ligger så här i en solstol hade det egentligen varit ganska skönt att hålla i en bok! Kanske får bli en ljudbok till på Storytel och spara min pocket till ikväll! 

Inga kommentarer: