16 maj 2016

Valpgos & endorfiner

Nu har vi kickat igång den här veckan också! En ny vecka med nya utmaningar. Förkylningen har nu blommat ut och det är sådär kul.

Det kändes också som ett nederlag att inse att det är jacka igen som gäller nu. Inte för att det var helt oväntat, hade ju varit konstigt om sommarvärmen kommit redan nu för att stanna. Men det är ändå lite trist för jag gillar soool!


Det känns som betydligt längre sedan än en vecka sedan vi bestämde oss för att utöka familjen med en fyrbent liten krabat.

Igår kunde vi inte låta bli utan kollade med uppfödaren om vi fick komma förbi en liten stund. Vilket gick bra. Och hon hade växt bara under den här veckan, vår lilla W.

Nu är det bara två veckor kvar tills vi får hem henne och vi längtar så! Jag har helt glömt bort hur det är med en liten valp, det känns som evigheters evigheter sedan doggen D var ny valp och vi hämtade hem henne till vår dåvarande lägenhet. Jag försöker förbereda mig på att hon kommer att vara ledsen när vi åker ifrån uppfödaren och att det blir en tuff första natt.

L går fortfarande ut och går varje morgon innan eller efter frukost och det tycker jag är helt underbart! Inte nog med att hon övar inför W, hon får själv en bra start på dagen med lite endorfiner!

1 kommentar:

JENNY AGETON sa...

Söta lilla W. Jag förstår att ni längtar ��
Ja hy vad kallt det blivit. Jag tig en kortare promenad igår och hade min vinterjacka på mig. Lite varmare vill jag ha när det är vår. Kram