08 maj 2016

Lååånghelg

Åå vilken härlig långhelg! Har haft ett par löjligt bra dagar på Solsidan. Ljuvligt väder, skön avkoppling, lite bad (i tunnan), lite båt & lite bastu. Vi har grillat & haft det gott.

I fredags fixade J med bryggan och barnen lekte en liten stund med grannens barnbarn medan jag tog mig några sidor längre fram i min bok.

Kan inte vara annat än bra att vakna upp till en sån här vy!

Igår var det överraskningsmiddag på hemmaplan för en av mina äldre vänner, så jag vågade inte lägga upp något på sociala medier, eftersom hon visste att vi var i stugan :-) Det blev en bra överraskning och en trevlig kväll!

Idag har vi haft lite diverse på agendan på hemmaplan. Tvättmaskinen har gått varm,  men all tvätt har torkat på nolltid ute i den härliga sommarvärmen. När jag plockade in tvätten ikväll från torkvindan kände jag starkt att jag inte ville att den här dagen - eller långhelgen för den delen - skulle ta slut. Men nu har mörkret fallit och det är väl bara att inse att imorgon är det måndag igen. Men jag är sååå nöjd med de här dagarna!

Inga kommentarer: