26 april 2016

Viktväktarna, LCHF, Paleo....

Nu har det blivit så där igen.. lite för mycket sötsaker i min kost. Trots att jag är duktig emellanåt så ramlar jag hela tiden tillbaka. Jag har testat Viktväktarna, LCHF, Paleo osv. Allt funkar. Ett tag. Men så ramlar jag tillbaka igen. Och träningen kommer jag aldrig riktigt igång med. Har visst en tendens att alltid bli lite sjuk så fort jag sätter igång och tränar ordentligt. Det här har jag kämpat med i princip hela mitt vuxna liv.



Något som jag också redan testat en gång är Olga Rönnbergs PT-onlinetjänst Mamma Fitness. Det funkade också, men av olika anledningar höll jag inte fast vid det heller. Nu ska jag ge det en ny chans. Jag ska fokusera på att komma igång med träningen. Bortsett från yogan som jag går på en gång i veckan, har jag nog fasen inte tränat något riktigt regelbundet sedan innan barnen... Visst var jag ganska duktig ett tag och tränade på gymmet på lunchen, men inte ens det höll jag i. 

Idag kör jag igång. 35 dagar till att börja med. Första veckan är det fokus på kosten. Jag tror nog att jag har ganska bra koll på vad jag bör äta och inte. Det är ju bara det där med planeringen som skiter sig ibland och det är då det blir så svårt. Eller lätt att göra felaktiga val... 

Nu kommer det så klart att bli lite extra strikt den här närmsta tiden, men det är ok. Mitt mål är att komma igång ordentligt med träningen och se resultat av det. För jag inbillar mig att om jag bara kommer igång och rör på mig ordentligt så kommer kosten att följa med på köpet.

Så nu kör jag!