25 april 2016

Klantig & duktig

Hade förberett ett inlägg för ikväll. Allt var klart och när jag läste igenom det skulle jag bara ändra på något ord. Men så ändrade jag mig igen och tryckte på Ctrl+Alt+C några gånger. En gång för mycket tydligen, för hela inlägget försvann - och går tydligen inte att återskapa..

Jag tappade gnistan och får liksom inte alls till inlägget igen. Antar att jag måste försöka hitta en ny vinkel på det och göra om det på ett helt annat sätt om jag själv ska bli nöjd.


En som var nöjd idag var L. Vi hade lovat henne att när hantverkarna var klara så skulle hon få prova att gå hem själv efter skolan medan vi fortfarande var på jobbet. Och idag var det den dagen. Hon, som först klagade lite på ont i halsen i morse, sken upp som en sol och nämnde inte halsen mer.

Hon måste nästan ha sprungit hem för det tog inte lång stund från det att skolan var slut tills det att hon var hemma. Hon fixade mellis och satt och jobbade lite med ett uppdrag som hon fått av J & mig.  Hon hade inte ens tid att komma och säga hej när lillebror och jag kom hem.
Mycket duktig tjej! Vår stora tjej!

Inga kommentarer: