17 april 2016

Lugna dagar & lekplatshäng

Med pappan i familjen på vift i Kina körde vi en soft lördag utan några som helst planer. Det blev ett litet besök hos farmor/gammelfarmor och hos mamma & pappa/mormor & morfar. Med fika i magarna var barnen redo att kolla in en lekplats i mina gamla hoods :-)


Så härligt med dagar utan några som helst tider att passa eller måsten att göra. Vi stannade till för att köpa lite nya spån till hamsterburen och då blev det spontant lunch/middag när vi ändå var på ute på vift.

Det innebar i sin tur att vi sedan kunde sätta oss och pyssla när vi kom hem och ingen (läs: jag) behövde inte ställa sig/mig och laga mat.


Vi avslutade återigen kvällen med filmmys. Så härligt när vi kan kolla på en film ihop som alla kan uppskatta något.

Nu kickar vi igång den här söndagen också. Inga stora planer idag heller, mest lite fix på hemmaplan & kompishäng för barnen. Just nu har jag dragit på mig ett kit Baby Foot så jag antar att det blir en lugn morgon :-)

Inga kommentarer: