05 april 2016

Frukost!

Hur ser frukostarna ut hemma hos er till vardags?
Hos oss är det bara barnen som äter frukost hemma innan skola/förskola. J och jag äter på jobbet med kollegorna. Men jag sitter alltid med barnen på morgonen (eller tömmer diskmaskinen :-) ) medan de äter. 

Tidigare var jag aldrig någon frukostmänniska. Fick tvinga i mig en macka innan jag skulle till skolan. Men det har förändrats. På jobbet äter jag oftast ett kokt ägg och någon typ av macka till, kanske ett fröknäcke eller vanligt knäcke. 


L varierar sin frukost. Hon kör något ett tag, sedan byter hon till något annat. Ibland äter hon havregrynsgröt, ibland macka (oftast utan pålägg) och ibland flingor med mjölk (och ibland utan mjölk). Ibland kan det bli rysk yoghurt med hallon och nötter. Det beror lite på, hon är som mig :-)

R kör oftast macka, men kan ha yoggi/drickyoggi eller flingor till ibland. Han äter sina flingor utan något till, dvs ingen mjölk eller yoggi.


I samband med Buzzador har vi nu fått testa Cheerios gjorda på havre. Barnen gillade dem, både med och utan mjölk. Cheerios är också en bra flinga att ha med i bilen som något litet att tugga på. Inte så smuligt utan ganska lätt att städa upp.

Vad har ni ätit till frukost idag?

Inga kommentarer: