15 mars 2016

Påskutmaning


Igår körde jag igång min egna lilla "påskutmaning" för mig själv. 10 dagar till Skärtorsdag med bättre kost & mer motion. Inget revolutionerande på något sätt, bara en liten kick start för mig själv.

Igår blev det "som vanligt" på måndagar, styrkeyoga i 90 minuter. Det var jobbigt, dels för att jag missat ett par träningstillfällen pga förkylning och för att jag fått lite ont i ländryggen. Desto större anledning till att jag måste komma igång mer med träningen!

På matfronten gjorde jag blomkålssoppa med inställningen att barnen inte skulle bli överförtjusta men tänkte att de får äta lite och sedan äta mer bröd. Kan inte hålla på att hela tiden tänka att all mat ska passa alla fyra hela tiden, för det gör den nästan aldrig. De slickade nästan grytan!! Och BÅDA barnen sa att det var jättegott! Eh... Vad hände? Men det är toppen, då har vi ytterligare en rätt på vår matlista som går att ta till när inspirationen tryter.

Idag blev det gymträning på lunchen & ikväll blev det couscous med grönsaker & kräftstjärtar. DET visste jag med säkerhet att barnen inte skulle gilla så ikväll blev det alternativ :-)

Inga kommentarer: