17 januari 2016

Första riktiga dagen i backen - check

Igår kom vi till Vemdalen. Vi började med lunch på Anorak för att se om aiolin var lika legendarisk som den brukar. Och den var bra! Vi provade på utrustningen i barnbacken några åk innan det var dags att prova på after ski och det visade sig att R var kung. Längst fram skulle det vara och gärna högt upp i luften!


Idag var det tidig uppstigning och vi var ute i backen precis när liftarna öppnade. Tjejerna har åkt
h e l a  dagen! De har varit grymma! L som inte trodde att hon skulle vilja åka, eller kunna åka, har dissat barnbackarna för att de varit för tråkiga!

R ville helst bara åka snow racer, men imorgon börjar skidskolan så vi hoppas att motivationen ökar då.

Hur har det gått för mig då? Jodå, min plan att hålla mig i barnbacken har funkat ganska bra. Nu har det visserligen inte bara blivit barnbackar, men lätta backar som jag har känt mig hyffsat trygg i. Utmanade mig lite med en röd sträcka som "brukar" vara isig och ganska otäck, men det gick bra. Att det knappt är något folk i backarna förbättrar min position något om man säger så :-)

Nu kör den nybastade maken after ski-musik, vännen ropar att det är middag och jag ska masa mig upp från soffan i mitt underställ och sätta mig vid dukat bord. Det är dock jag som dukat, helt försoffad har jag inte blivit!

1 kommentar:

Unknown sa...

Låter som du hanterar allt mycket bra! :-)