07 mars 2013

Temperament, relationer & frustration



Det händer så mycket för L just nu. Hon har just fyllt 7 år och känner sig nog ganska stor. Hon är en superduktig storasyster, hon tar hand om sin lillebror mer än någon kan önska. Hon håller på att lära sig läsa och blir frustrerad när hon inte kan. Hon håller på att lära sig klockan men har lite för bråttom. Hon är en ganska lång tjej och just nu är hon i den där fumliga fasen som tydligen många i hennes ålder är. Hon snubblar och ramlar och slänger med armarna så att de slår i både här och där. 

Hon gillar Yohio och längtar till mello i helgen. Så mamma/mormor, då vet du vad ni ska titta på ;-) 

Hon har temperament och jag ser mig själv i henne :-) Hon är, i motsats till sin lillebror, morgontrött och jag hoppas innerligt att hennes lillebror ska lära av sin syster. 

Hon verkar gilla sin mamma och jag hoppas att vi kan behålla vår relation även när hon blir tonåring. Min stora lilla tjej!

3 kommentarer:

Jenny Ageton sa...

En väldigt fin tjej du har, självklart även din lille kille :). Har själv en dotter som blir 7 i år. Härligt med allt man kan diskutera med sin skoltjej, det gör att man känner sig så nära.
Japp imorrn drar vi...har inte packat än...jo plockat fram en väska och ställt en slatt rosevin i hehe.
kram

Vero sa...

Det är härligt med döttrar... Och vi hade det härligt tills hon blev typ 10... sen kom 4 helvetes år... Say no more.
Hon är 17 nu och vi har en jättebra relation. Trodde aldrig den dagen skulle komma om jag ska vara ärlig. Hihi.
Men så behöver det inte bli för alla, ett helvete alltså. Jag tror hon har att brås på. :P

Trevlig helg!

Tina sa...

Åh det är inte lätt att vara mittemellan liten och stor! Hon är ju så FIN din prinsessa! Ja imorgon ska vi KRAMAS!!!!