06 mars 2013

Instagram

Jag funderar lite på det här med Instagram. Jag har själv ett konto, @en_popprinsessa, och följer ungefär lika många som följer mig.

Ofta får jag likes från människor jag absolut inte känner och som inte följer mig. Jag undrar varför? Och hur? Och varför vissa helt okända människor börjar följa mig?

Ni som har Instagram, klickar ni ofta på bilder under Utforska? Eller söker ni på diverse hashtags?

Undrar också varför människor jagar följare? Typ, om du följer mig lovar jag att följa dig eller gillar si och så många av dina bilder. Why? Är det så viktigt att ha många följare?



Hittade förresten ett par rader av Will Smith (eller någon som utger sig för att vara Will iaf) igår när jag kollade just Utforska. Och jag känner mig lycklig!

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Jag undrar också över det där. Jag söker aldrig på utforska efter hashtags och jag har min Insta "låst" så bara de jag vet vem det är kan följa mig. Jag vet inte varför ma jagar följare, tror inte det finns någon vinst om man har flest...hihi.
Önskar dig en härlig dag!
Kramar

Helen.HUSnrNIO sa...

Jag kollar ibland hashtags tex om jag vill ha inspiration som nu till helgen då jag tänkte mig göra pannacotta.
Toppen att skriva det och se en massa goda desserter på bild. Dock så är det ju inget recept med oftast men det kan vara så inspirerande att se =)

Däremot så kollar jag gillare om jag inte känner igen någon. Om det är reklam och dret så blockar jag dem på direkten.
Samma gäller för följare som jag inte vill beblanda mig med.
Det där - följ mej så följer jag dej - det hörs och syns lite överallt ju.
Bloglovin är en sån grej där många skriver just de där orden och vill göra bloglovinbyte.
Trist och lite weird!

Ha en fin torsdag!

Maria sa...

Jag har faktiskt "spärrat" mitt konto. Jag vill godkänna dem som ska följa mig.
Jag klickar aldrig på bilder under utforska..
Förstår inte heller det här med att man ska ha så många följare som möjligt?

kram kram