05 september 2019

Kompisdejt & återhämtning


I lördags var J på mässa i Tyskland och barnen var på kusinkalas. Själv hade jag en date med min vän Cool. Istället för att hitta något mysigt spa, som eg var planen, åkte vi lite spontant till vår stuga. Eller ja, det som är kvar av Solsidan, dvs gäststugan och bastustugan. Men bortsett från att det inte är så lyxigt så är det vad man behöver: sängar, dusch, toalett, kök, bastu, badtunna, bord och stolar. Det hade dock varit liiiite skönare med dynor till stolarna, men de hade visst åkt med hem vid "sommarstängningen". Det gick dock bra ändå med lite filtar.


Vi hade en underbar eftermiddag och började med en räkmacka och lite bubbel i solen. Vädret var fantastiskt och jag har inte badat så länge på hela sommaren som jag gjorde i lördags! Tror nästan grannen hann bli orolig :-)

Vi hade tagit beslutet att inte laga något mat alls utan hade beställt räkmackor och köpt charkisar och ost till kvällen. Så vi badade, solade, satt och pratade och åt och drack hela eftermiddagen och kvällen. Vi njöt till fullo av augustis sista dag!


Det är viktigt att boka in sådana dejter med sina vänner ibland! Med tid för en massa prat och återhämtning.


Sedan att återhämtningen inte hjälpte jättemycket mot förkylningen som sedan slog till hör inte hit.. Eller jo, om jag inte hade haft återhämtningen innan så hade jag kanske blivit ännu sämre. Så är det nog!

4 kommentarer:

Therese sa...

Men sååååå mysigt det lät, perfekt om du frågar mig! Här drog vi fram eldkorgen och myste med grannar/vänner i den ljumma kvällen och det är sådan där kvalitetstid som man bör unna sig! Trevlig helg!

Amanda Kanterfors sa...

Åh jag älskar räkmacka det är ju så himla gott blir allt lite avis nu, Låter som en underbar dag hoppas förkylningen släpper :)

Fnulan sa...

Åh vad skönt att smita iväg. Det är väl klart man vill utnyttja tiden på sitt favorithak. Ska bli spännande att se hur det ser ut sen =)

Sandifighter sa...

Stackare med förkylning, du får krya på dig ❤
Så mysigt det lät med kompiskvällen. Det är så mysigt att bara få tid tillsammans ❤