15 augusti 2019

En just nu




Precis nu: sitter jag vid köksbordet med ett glas Cola Zero och checkar av lite på datorn.

För en stund sedan: rensade jag upp i köket. De där påsarna jag skrev om igår, i alla fall de i köket, är nu uppackade. Alltid något!

Tidigare: pratade jag lite med min stora loppa om hennes dag. Kollade lite i hennes skolkatalog eftersom det finns vissa kompisar jag har noll koll på! Vissa i hennes klass har jag  a l d r i g  sett! Men så är det väl när man har äldre barn. Åttaåringen har jag hyfsad koll på och vet iaf på ett ungefär om det är föräldrar till hans klasskompisar som jag möter på skolgården :-)

Innan idag:  skjutsade jag R till en kompis för sin första övernattning hos kompis. Spännande! Men troligtvis inga konstigheter. Det är gamla vänner till oss och han känner sig trygg hos dem.

Snart: ska jag krypa till sängs. Är trött idag. 

Senare: hoppas jag sova gott :-) Ska bara läsa en liiiiten stund först! 


1 kommentar:

Therese sa...

Det låter som om ni använder er tunna flitigt, det hoppas jag med att vi ska göra, men ser mest fram att använda den vintertid till påsk, är liksom extra mysigt att smyga ner med en toppluva på huvudet och ett glas bubbel när det är snö :-D Önskar dig en fin fredag och helg <3