18 juni 2019

Badande barn


Vilka underbara dagar vi har! L har en kompis på besök i stugan och de är snälla nog att låta lillebror och vara med när de badar. För badar gör de,  h e l a  dagarna :-) Igår var tjejerna lite småstrama i ansiktena när de hade duschat och slappade framför en film. Som tur är kunde jag plocka fram tre ansiktsmasker till oss så vi kunde boosta lite fukt innan sänggång.


Det är inte 20 grader i vattnet, men det hindrar inte kidsen från att ligga i vattnet hela tiden. Vi har en badplattform en bit från bryggan som de hänger på och emellanåt kommer de upp och värmer sig i den vedeldade tunnan.

Och jag klagar inte - telefonerna och ipadsen har inte ens tittats på under två dagar!!! :-)


Och jo då, jag har också badat! Var faktiskt först i familjen med att bada direkt efter skolavslutningen. Kryss i taket - X - jag som är värsta badkrukan!! Och jag har badat flera mornar när jag kommit tillbaka från morgonrundan med den fyrbenta fluffiga. Fick en sommarpresent av J, något som jag ville ha - en viktväst - så nu bär jag några ytterligare kilon med mig när jag går morgonrundan. Det är dock extra svettigt så det där badet behövs verkligen efteråt!

Inga kommentarer: