21 juni 2016

Nattliga rundor

Det känns som om vår lilla pälsboll nu känner sig trygg hos oss. Hon kan gå och lägga sig i ett annat rum, hon verkar inte bry sig om vi lämnar henne en stund och hon har full koll på när och var hon får mat och att hon ofta får godis om hon sätter sig ner :-)

Hon verkar ha insett vad hon heter, för hon reagerar när vi kallar på henne. Kanske inte alltid väljer att komma, men det är ju en annan femma!


Visst har det hänt "olyckor" inne, men hon har också visat väldigt tydligt att hon ville gå ut genom att krafsa på terassdörren!

Innan jag åkte till USA vaknade hon oftast två gånger per natt och ville gå ut och det får hon gärna sluta med snart (kände mig konstant trött, påfallande likt när man har en bebis som vaknar på natten!). På natten sover hon i vårt sovrum, eftersom jag är den som vaknar av minsta lilla ljud och därmed också snabbt fattar galoppen när hon vill gå ut. När vi varit ute med henne vid 5-snåret låter vi henne gå in till L:s rum där hon sedan somnar om och sover till morgonen.

Fast nu när jag varit bortrest och J haft ansvaret så har kanske valpen W lärt sig att sova längre - för J vaknar definitivt inte lika lätt som jag!! 

2 kommentarer:

Helen.HUSnrNIO sa...

Men så himla ursöt hon är och vad fint med ljus nos :)
Kommer ihåg att jag kände liknande kring de nattliga utomhusbesöken. Satt på trädäcket och halvsov till mantrat av min egen röst - kissa, kiiisssa... haha.

Tack för kommentaren! Han ligger som om han knaprat sömntabletter här bredvid mig på kontoret just nu :-(
Hoppas att morgondagen bjuder på bättring...
Kram

Therese sa...

Men så fin❤️