12 juni 2016

Jackor & tandläkare

Det känns som om jag varit långledig, men å andra sidan var jag ju faktiskt ledig i fredags också så det stämmer ju!

Har haft en bra helg. Hittat på en del men också fixat en del på hemmaplan. Det där rummet som även kallas "skräprummet" där nu allt från vårt gamla grovkökt/tvättstuga samsas med det som redan fanns där... Det står nu ett klädställ med allas jackor, både vinter- & vårvarianter (då den här renoveringen faktiskt pågått från januari!!), skoställ, cykelhjälmar, lådor med klädvård och annat, fotbollar och basketbollar och typ tusen andra grejor. Har inte tyckt att det var lönt att försöka städa där innan nya förvaringen var klar - men idag gjorde jag ett ryck. Skulle eg bara tvätta undan lite jackor, men det resulterade i att man nu faktiskt kan gå in i rummet utan att riskera att skada sig!


Barnen har hunnit med att leka med kompisar och vara på kalas. Valpen W har lyckats med bedriften att kräkas på den enda mattan (bortsett från dörrmattan) som vi har på nedanvåningen, så den är numera nersprayad med Vanish och ihoprullad för att slippa fler olyckor...

Nu försöker jag få lite struktur på den närmsta veckan. Hade nästan glömt bort att jag ska på AW imorgon, men nu är bord bokat. Hade helt glömt bort att jag ska till tandläkaren imorgon, men nu har jag koll på det också, he he.

Inga kommentarer: