13 juni 2016

Första lönen & aw med fotbollstema

Första sommarjobbsdagen gick kanonbra för L och hennes kompis. De jobbar på ackord och det var så klart triggande och de tjänade bra med pengar så här första dagen. Så bra att de ville ha ett förskott på lönen så att de kunde åka och köpa glass :-)

Vilket vi så klart gick med på! Efter att ha hämtat R åkte jag och alla barnen till en riktig glasskiosk och köpte glass.


Det kändes som en stolt tjej som beställde sin glass och betalade med sina egna pengar. L såg fram emot morgondagen och jag hoppas att den känslan kvarstår imorgon :-)

Själv har jag, förutom morgonens tandläkarbesök (900:- fattigare på 10 minuter!! 4 bilder i munnen och PANG! Please pay!) har jag hunnit med en after work med fotbollstema. Råkade bli ett ställe som visade Sverige-matchen, vilket iofs var kul. Spännande hur mycket känslor en fotbollsmatch framkallar! Nu ska jag ta av min blågula tröja och krypa ner. Det här med att ha en valp som behöver gå ut på natten tar på krafterna...

Inga kommentarer: