07 april 2016

Fullspäckad dag & förberedelser

Idag har det varit en fullspäckad dag! Jag har hunnit med både besök på sonens förskola, kiropraktorn, frisören & optikern! Barnen och jag har fikat och shoppat. Vi har kollat luckor och bänkskivor till nya tvättstugan. Vi har shoppat mat och ätit på IKEA.


Och så har jag fått till en pw på 1,5 timme med en bekant. Vi skulle premiärträna boxning men pga av ont i halsen för min vän valde vi promenaden istället så det känns ändå ok.

Imorgon har vi bjudit några vänner på middag men nu börjar jag undra om det var en så bra idé... Vi har kakelsättare i huset denna veckan och de är inte lika duktiga som snickarna som var här tidigare. Snickarna dammsög varje dag innan de gick hem. De gör inte de här killarna, om man säger så... Det ligger ett lager damm över hela huset när vi öppnar dörren på eftermiddagen... Och imorgon  har vi alltså bjudit hem vänner kort efter att vi slutar jobbar... Hoppas ingen av dem är känsliga mot damm...

Men efterrätten står iaf förberedd i kylen och min plan är att börja förbereda huvudrätten när barnen käkar frulle. Allt för att tjäna in lite tid som kan läggas på damm-eliminering :-)

Vi får väl köra med dämpad belysning och mycket tända ljus för att dölja dammhinnan.. Mysbelysning!

Inga kommentarer: